dimecres, 27 d’abril de 2016

Guió per analitzar un anunci televisiu





Producte: Distressed Indigo MercurialX
Marca: Nike
Durada de l'anunci: 1:05 min
Link a l'spot:  https://www.youtube.com/watch?v=PTEIjFjNglk

Què veiem/escoltem?

Com a elements de la imatge que destaquen trobem un cotxe esportiu i unes bambes de futbol sal·la.

El nombre de plans que trobem és bastant pobre, però si en podem destacar un és el pla de detall, que hi és molt present per exaltar totes les parts de les bambes, així com les del cotxe. També hi podem veure el pla general o el sencer, per tal de mostrar-nos totalment tant les bambes com el cotxe.

Però on trobem molta variació és en el nombre de angles, on trobem angles frontals, angles laterals, zenitals, aberrants, preses a ran, etc.


Per una altre banda, l'il·luminació és artificial i oscura, on destaquen el morat i un blau oscur, que són els colors de les bambes i el cotxe. Com a colors secundaris trobem el blanc, en les llums del cotxe, o el verd, que es troba en la carretera.

Per tant, com a recurs expressiu emprat en l'anunci podem trobar una comparació, ja que ens mostres dos elements visuals junts que estableixen semblances, o això és el que ens volen fer veure.

En aquest anunci no hi podem veure cap persona, ja que en cap moment es veu la persona que està conduïnt el cotxe.

Sobre el text, no escoltem a cap narrador, però si que hi apareixen diferents textos al llarg de l'anunci, uns textos que descriuen les característiques de les bambes. Hi podem veure: ''Tracció de perfil baix'', ''Ajust cenyit'', ''Toc sense rival'', ''MercurialX'', ''Nike FootballX'' i l'auto-promoció de la seva pàgina de Facebook, on ens diuen ''Uneix-te a nosaltres en nike.com/football''. L'eslògan de Nike sol ser el de ''Just Do It'', però no hi surt a l'anunci. Surt una frase on diu ''Speedremixed'', que significa velocitat remesclada.
El logotip és el principal de Nike.


Pel que fa al so, la música que escoltem és una música original sense lletra, una música d'acció i intriga i que dóna una sensació de potència al cotxe o les bambes, però principalment el que fa és acompanyar l'acció de l'anunci.

També podem escoltar altres sons, com poden ser el del motor del cotxe, el de les rodes lliscant per l'asfalt o l'encesa de llums de les rodes. Aquests sorolls fan més interessant l'anunci. Per tant, amb aquesta música, s'aconsegueix primerament un ritme més calmat, més lent, però quan comença l'acció (de la música, o quan arranca el motor del cotxe) passem a un ritme molt més ràpid.

Sobre els significats que es desprenen de la lectura de les imatges podem dir que el que ens volen dir és que amb aquestes bambes aniràs igual de ràpid que un cotxe esportiu, i tindràs la mateixa tracció que els seus pneumàtics, per tant, la funció del cotxe és el de comparar-lo amb les bambes.

L'estructura de l'anunci té dos parts ben clares, abans de que començi l'acció de la música i quan comença. La primera part ens mostra les diferents parts del cotxe i les bambes a detall, mentre que la segona part comença just quan arranca el motor del cotxe. Ens continua mostrant diferents detalls dels dos elements, però hi ha molta més acció que en la primera part, i podem veure com el cotxe està en moviment. La part final és la de promoció (eslògan i red social).

L'anunci es dirigeix a un públic adolescent / adult, un públic esportista, els que els hi agrada el futbol sal·la.


Cap comentari:

Publica un comentari