El colors modifiquen les nostres percepcions i influeixen sobre les nostres decisions. Els especialistes en màrqueting ho saben i n'utilitzen els efectes per orientar les nostres compres. El publicista Luc Dupont, va dir que la gent no només compra el producte perque si, sinó també pels colors que l'acompanyen. El color penetra a la psique del consumidor i es pot convertir en un estímul directe per a la venda.
Elena Añaños, professora del Departament de Psicología de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, va dir que, la importància del color a la publicitat és inqüestionable. Als anuncis es fan palesos els efectes funcionals, emocionals i estètics dels colors, però també comuniquen, ja que tenen un valor de signe.
En un estudi de Kissmetrics, entre el 62 i el 90 % de la informació que rebem en els 90 primers segons després de veure una persona o un objecte està relacionada amb el color.
Roberto Álvarez de Blanco, professor de màrqueting de l'Institut d'Empresa, diu que el color és la primera cosa que es veu i és el que més es recorda. La llum transita per diverses àrees cerebrals. A la part posterior es descompon, per després anar a un altre on es processa la informació. També diu que els valors cromàtics condicionen l'estat d'ànim.
Alexander Schauss, expert en biosociologia, va poder constatar que una tonalitat pastel apaigava la ira i l'ansietat, així com en altres estudis, es demostra que els nens milloren el rendiment en una aula amb el cel pintat de blau, que transmet serenitat i facilita la concentració.
Johannes Itten i Josef Albers van demostrar que el verd ajuda a els pacients a tolerar el dolor, mentre que Carl Warden i Ellen Flynn van comprovar que d'entre vuit objectes del mateix pes, el de color negre sempre semblava més pesant al consumidor, i que quan es pintaven de verd, es convertien en més lleugeres.
Morton Walker i Gerald i Faber Birren van estudiar a fons l'efecte del color vermell, que augmenta l'adrenalina, el cor batega més fort i augmenta la respiració i la gana.
Els experts aconsellen a les empreses apropiar-se del color per potenciar l'estratègia de comunicació. Qui aconsegueix associar el logo a un color, aconsegueix un tresor, perque és com si se n'apropiés.
El color serveix perque el consumidor pugui identificar el producte a les prestatgeries.
Els colors platejats transmeten la idea de que el producte és car i exclusiu, mentre que l'altre gamma dirà el contrari.
Luis Morillas, un dels màxims experts en branding a Espanya, diu que els colors canvien l'experiència del producte. Per una empresa, el color és tan important com l'elecció del nom. Però de vegades, adoptar un color en contra dels cànons recomanats pot funcionar, ja que constitueix un punt de provocació.
El color és una eina molt potent a nivell sensorial. Pot influir en la dimensió espacial, i també en el gust, ja que en l'alimentació hi ha un tabú relacionat amb el blau. Segons l'etòleg Desmond Morris, aquest color calma la gana.
D'acord amb Kissmetrics, els compradors compulsius, són més sensibles al vermell, taronja i negre. Els que tenen un pressupost tancat, amb el blau, i els tradicionals, amb els colors pastel.
Añaños diu que les sensacions que experimenta el consumidor depenen també de l'experiència que el receptor tingui, i evolucionen amb el canvi dels estils de vida, moda i edat.
Peter Weil, professor de la Universitat de Delaware, va provar que després dels atemptats de l'11 S, la societat dels EEUU va optar per adquirir cotxes platejats, ja que es sentient tristos i vulnerables, mentre que ara, amb la crisi econòmica, triomfa el blanc, simbol d'esperança i llibertat.
L'estratègia publicitària cal dur-la a terme amb prudència. Una aposta de color no és vàlida per sempre i arreu del planeta, i també cal tenir en compte la zona geogràfica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada